fredag 5. mars 2010

SHAME ON ME!


Det skjedde for en måneds tid siden. Noen var skikkelig sint på meg på jobben, og med god grunn. Jeg hadde dårlig tid, men rakk jobben med et skrik. Fordi det var minus 16 grader ute, parkert jeg bilen i garasjen på jobben, noe som man får lov til når man er nattevakt, bare man flytter bilen før sjefene kommer på morgenkvisten. Garasjen er trang og siden det nesten ikke var noen biler i garasjen, tok jeg en elendig lukeparkering som førte til at jeg tok opp to parkeringsplasser. Jeg gav blaffen i det på grunn av den dårlige tiden, og fordi jeg tenkte å flytte bilen før de ansatte på dagen kom på jobb.

Denne gangen valgte jeg å sove på jobben fordi jeg skulle møte ei venninne senere på dagen, og etter en laaang natt, var jeg så trøtt at jeg bare heiv meg i seng, og glemte jo hele bilen. Da jeg våknet igjen, meget lite opplagt, var det dette synes som møtte meg, samt en lapp på ruta fra vaktmesteren. Jeg fikk kjeft for å ha opptatt to parkeringsplasser og fordi jeg hadde latt bilen bli stående i garasjen etter klokken 07.30. Bildet var tegnet på panseret, lappen fra vaktmesteren lå på ruta, og jeg var visst rapportert til ledelsen. Men oppi alt, sikkert også fordi jeg var så sinnsykt trøtt, begynte jeg bare å le og le, og det endte til slutt med at jeg tok bildet av det. Tenk at noen tok seg tiden til å tegne denne sinte figuren. Jeg føler meg nesten priviligert. Og med den drit-skitne bilen min også, kom jo portrettet tydelig fram.

Ja, ja, man kan ikke være populær bestanding...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar