mandag 12. mars 2012

SVART OG SVIDD





Det går ikke alltid etter planen... Jeg hadde fem (les 7) minutter alene hvor jeg skulle henge opp klærne i fred og minstemann som var syk nede i stua og så på barnetv. Jeg satte meg ned i stua med minsten etterpå og så litt på tv sammen med ham. Jeg kjente en eller annen rar lukt og etter kort tid knitring. Jeg gikk inn på kjøkkenet og så ansiktmalerskrinet jeg hadde fått av en kompis smeltet ut over hele komfyren. Hele førsteetasjen ble røyklagt og vi skulle ha middagsgjester én time senere. Heldigvis ble det oppdaget i tide. Jeg spurte minsten, "skrudde du på alle platene på komfyren enda du vet det ikke er lov!!!?. Han så opp på meg med et nydelig blikk og svarte "ja, mammaen min" og jeg klarte bare ikke å bli sint på ham. Men han gikk senere på dagen med haken godt ned på brystet. Da jeg spurte ham om det var fordi han hadde ødelagt på komfyren, svarte han" ja" og gråt en liten skvett, og det synes jeg forsåvidt var greit, for da forstod han nok en del av alvoret. Jeg hadde vondt for å puste det neste døgnet, tror ikke den plastikk-røyken var helt sunn, og jeg "koste" meg i to dager etterpå med å skrape av størknet plast med ostehøvelen som var det nærmeste jeg kom en skrape ;-)


Alt ble kastet ut på trappen og etter en tre-dagers tid var den verste lukten borte... :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar