tirsdag 11. mai 2010

SITTING HERE

Jeg var i Malmö våren 2006, på et seminar i en kirke som heter United (anbefales forresten!). Den gangen var det litt fram og tilbake mellom x'en og meg. Jeg var usikker på oss, men likevel så sinnsykt glad i ham, at jeg ikke klarte å slippe ham, og han ville ikke slippe meg heller. Det var en slitsom tid med mange følelsesmessige berg-og-dal-baner. I tillegg hadde jeg en skummel følelse av at jeg var gravid (noe som etterhvert viste seg å stemme, men det visste jeg ikke før en ukes tid senere).

Da jeg satt der på en benk i Malmö og så rundt meg, ba jeg til Gud om å få en sjanse til. En sjanse om å få begynne på nytt, med blanke ark. En sjanse til hvor jeg kunne få en ny mulighet til å gjøre ting på en riktig og ryddig måte, på Guds måte. Mens jeg satt der og småfrøs, begynte jeg å skrive noen strofer som etterhvert endte i sangen: "Sitting here". Du finner den under mine sanger i høyre kolonne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar