mandag 9. januar 2012

EN DYR SMELL



I ettermiddag kræsjet jeg bilen min... og en annen sin... :-(

Jeg hadde kjørt av fergen mellom Svelvik og Hurum. Det snødde noe sinnsykt og det var sleipt og glatt. Jeg kjørte forsiktig oppover sammen med alle de andre bilene, og til slutt kjørte de fra meg. Samtidig som du skal ta det rolig, må du ha litt fart for å komme opp bakkene der, ellers kjører du deg fast. Tror ikke jeg kjørte mer enn 25-30 km, men det var god stigning da høyresvingen kom. Og helt hva som skjedde, har jeg ikke helt i detaljer, men jeg husker at jeg ikke fikk svingt og skled sidelengs ut i det andre kjørefeltet, hvor det kom en bil. Lysene mine foran traff den motgående bilen sine venstre lys og så ripet begge bilene langsiden mot hverandre før jeg parkere i en avkjørsel og den andre bilen stoppet i autovernet... Jeg husker at jeg tenkte, "pokker, dette går ikke bra" og "faen, dette ble dyrt"!

Hele siden min ble ripet opp, sidespeilet mitt ble knust og brukket og døra på førersiden gikk ikke opp, samt at forstillingen på bilen ble helt skjev. Den andre bilen hadde knust lampe foran og sidespeil, pluss at jeg ripet opp hele siden hennes med min bil, og at hun endre i autovernet og knuste lyset der også, samt ødela støtfangeren. Heldigvis ble ingen personer skadet, men kjære tid hvor mye som kan bli ødelagt, med kun 30 km i timen fra begge parter.

Jenta som kom ut var på min egen alder og veldig hyggelig, så det var jo bare å skrive skademelding og ta på seg all skyld. Jeg satte på alle lys i bilen så vi skulle klare å se skjemaet og varme i setene for at begge skulle holde varmen. Men da skjemaet var utfylt og alle i hver sin bil, startet selvfølgelig ikke bilen min, den hadde blitt tom for batteri den tiden vi stod der. Om jeg ikke var flau nok fra før, var det en samfull jente som spurte pent om de ikke kunne gi henne litt strøm før de kjørte videre med den herpa bilen sin. Heldigvis hadde én motorstarter og jeg kom raskt videre. Det ble en slitsom og langsom kjøring videre.

Skal prøve å få lagt inn et bilde senere, nå vil jeg bare legge meg. Mange års bonussparing fordi man aldri har kræsjet før, gikk rett i dass i dag. Det blir dyr bilforsikring fra nå av :-(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar