torsdag 10. februar 2011

"DET LYSER GRØNT..."

Jeg fikk det store privilegiumet å få være med å åpne Kiwi-butikk nr. 500 i Volda. Jeg var litt i tvil om det var lurt av meg å bli med, samtidig var jeg drit lei etter 3 uker i vannrett på sofaen. Jeg er ikke skapt for å bare ligge og være unyttig. Etter litt fram og tilbake, tok jeg sjansen på å bli med. Klokken 03.30, torsdag morgen den 3. februar ble jeg plukket opp og dyttet inn i en lastebil. Fikk breie meg over to seter og lå mer eller mindre hele veien opp, og koste meg glugg ihjel, snakketøyet mitt har det nemlig aldri vært noe i veien med hehe. Jeg var glad for noen stopp oppover hvor jeg fikk beveget på skrotten, men turen gikk overraskende bra. Vel framme var det storm og med rigging av telt og scene, var det en utfordring mildt sagt hvor teltene måtte tjores fast og spikres ned i bakken og likevel lettet dem! Det var ingen utfordring for meg vel og merke, jeg ble sendt i seng da de mente jeg var grå i trynet og grønn under øya... Det ble store protester fra min side... men da jeg først lå i sengen, kjente jeg at det var nok lurt...














På åpningen var det en full handlekurv med varer. Den som kom nærmest beløpet, fikk alt som var i vogna. Totalsummen var på 1852 kroner, jeg hadde tippet 1753, så det ble bom, selv om jeg synes det var ganske bra tippet. Det ble også gitt bort en sykkel til kunde nummer 500 som kom inn i butikken. Jeg siklet lenge på den sykkelen, synes den er sååååå fin, men nei, det ble ikke noe sykkel på meg :-(















Det ble tre døgn med ekstremt lite søvn og enormt mye moro. Deilig å være sammen med folk som har humøret og humoren hele tiden. Vi hadde sikkert 40 grunner til å bli småsure under opplegget fordi vi til tider var trøtte og slitne, men det var ikke snakk om noe som helt surmuling. Humøret var på topp hele tiden! Underholdning av ulike artister, ansiktmaling, utdeling av Gilde-pølser, Bama-produkter, Grandiosa-pizzaer og ikke minst marsinpankake, nam, nam var en del av opplegget! Jeg fikk gjøre noen lette jobber som å kopiere, ta bilder, filme, og ellers være litt "løpegutt" (i haltefart) og var kjempehappy for å kunne duge til noe.

Men til slutt Kiwi: Grattis med en flott åpning av butikk 500 og lykke til videre! Digger dere! :-D selv om jeg til tider blir litt smågal når jeg har "Kiwi-sangen" på hjernen. Den dukker nemlig opp hver gang jeg ser en Kiwi-butikk for tiden: "Det lyser grønt idet vi drar forbi...".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar