mandag 15. februar 2010

UT PÅ TUR, ALDRI SUR


Jaggu meg, 10. februar ble jeg ikke invitert på skitur igjen. Har en mistanke om at det var den hjemmelagde kakaoen som gjorde susen. Denne gangen fikk jeg beskjed om å legge igjen dudlene (skiene jeg lånte av lillesøsteren på siste tur) hjemme, og spenne på meg mine egne. Turkameraten fikk litt av en skrapejobb med å fjerne flere år gammel smørning, men jeg hadde advart på forhånd. Sprit og krefter gjorde derimot susen og skiene ble fine de.

Turen gikk til MIF-hytta hvor jeg skulle få bryne meg på noen oppoverbakker. Vi vet å treffe på de dagene hvor det er -13 grader. Denne gangen valgte jeg å legge igjen ryggsekken i bilen og møte oppoverbakkene med et smil. Det klarte jeg også, med mitt snegletempo de 8 km vi gikk. Vi møtte faktisk en del folk inne på skauen. Utrolig hvordan Ola Normann smiler og ler og faktisk også har tid til å slå av en prat, med en gang sola titter fram.

Da vi kun hadde 10 minutter igjen av turen, tok vi oss 5 minutter i sola. Jeg slang meg ned i en ferdiglaget sofa. Det var nydelig vær og postkort-følelsen kom der jeg satt og så utover vannet med is, snø og strålende sol som varmet veldig. Kom oss inn i bilen hvor matpakka og kakaoen ventet. Passe sliten resten av dagen, men det kjentes veldig godt :-) Skitur i skog og mark anbefales folkens!

2 kommentarer:

  1. Ja skog + ski er en god kombinasjon! Men 13 minus er litt kaldt da... Tok en skitur alene i forrige uke, jeg, og det kan jeg knapt huske å ha gjort før. Veldig deilig. Men det er jo veldig koselig å gå sammen med noen også :)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Så flink du er, flinkere en meg! Jeg hadde en helt topp tur! Er litt dårlig på å ta initiativ eller å gå ut på egenhånd, men når jeg blir invitert med på tur, er jeg aldri vanskelig å be. Fikk meg et par turer på torsdag også. Gikk 1 mil med én kompis kl.11 og 1 mil til kl.18. Da var jeg passe sliten på kvelden, men deilig-sliten. Dagen etter derimot var jeg mer eller mindre ødelagt, og klarte ikke engang å løfte høyrebenet inn i buksebenet da jeg skulle kle på meg, he, he. Fytti, er i passe dårlig form ja!

    Har vært litt dårlig på å oppdatere blogén i det siste. Én gutt med omgangssyke midt i jobbingen, så er passe sliten nå. Men skal komme sterkere tilbake.

    SvarSlett